FAQ

Wat is de leveringstermijn?

We doen steeds ons uiterste best om het pakketje zo snel mogelijk bij jou te krijgen. Beloofd.

Als het product op voorraad is en de betaling ontvangen werd, dan bedraagt de levertermijn normaal gezien via B-Post België: 2-3 werkdagen

Wat als ik niet helemaal tevreden ben?

Een verkeerde maat besteld? Een ander kleur gewenst? Of gewoon niet wat je er van had verwacht? Jammer maar het kan natuurlijk altijd gebeuren...

In zo'n gevallen doen we niet moeilijk maar proberen we samen met jou een oplossing te vinden.

Voor goederen die je online hebt besteld voorziet de wet 14 dagen zichttermijn. Dit betekent dat je de artikelen thuis mag uitproberen en passen zoals je dat in de winkel zou hebben gedaan. Het is uiteraard niet de bedoeling dat je het product in die tijd gebruikt.

Voor verbruiksgoederen zoals grime, kleurlenzen, lenzenvloeistof, ... zal je vast begrijpen dat we deze enkel kunnen omruilen of terugbetalen, indien ze zonder schade of gebruikssporen nog in hun originele, niet geopende verpakking zitten. Ook pruiken, baarden, snorren, vampierentanden, ... kunnen we om hygienische redenen niet omruilen, tenzij ze zonder schade of gebruikssporen nog in hun originele, niet geopende verpakking zitten.

Kan ik huurkledij online bestellen?

Om praktische redenen verzenden we  geen verkleedkledij om te verhuren. In de meeste gevallen komt het voor jou namelijk duurder uit om de huurprijs en de verzendkosten heen en terug te betalen dan om de kledij aan te kopen. Je kan uiteraard wel verkleedkledij huren wanneer je langskomt in onze winkel.

Moet ik een waarborg betalen voor huurkledij?

Voor huurkledij wordt steeds een waarborg gevraagd. Zo zijn we zeker dat er zorg wordt voor gedragen en de volgende klant ook zonder zorgen naar het feest kan vertrekken.

De waarborg voor de meeste kostuums bedraagt € 12. Als je een groot aantal kostuums huurt, kan de waarborg besproken worden.

Je ontvangt van ons steeds een briefje met daarop het betaalde bedrag aan waarborg en je krijgt uiteraard de volledige waarborg terug wanneer je de gehuurde kledij op tijd en zonder beschadigingen terug brengt. Bij onuitwasbare vlekken, geurhinder of beschadigingen wordt (een deel van) de waarborg ingetrokken.

Bij verlies, vernietiging of het niet terugbrengen van de gehuurde kledij betaal je de volledige aankoopprijs min de reeds betaalde waarorg. Eventueel komt daar nog een administratieve vergoeding bij.

Hoe lang mag gehuurde kledij gehouden worden?

De kledij mag 3 werkdagen gehouden worden.

Bijvoorbeeld: bij afhaling op dinsdag wordt de kleding op vrijdag terug verwacht. Bij afhaling op vrijdag wordt de kledij ten laatste op woensdag terugverwacht.

Uitzonderingen: Sinterklaas, Zwarte Piet, Kerstman en Paashaas worden tijdens de betreffende feestperiodes per dag verhuurd.

Bijvoorbeeld: bij afhaling op woensdag worden ze de dag erna, op donderdag terug verwacht. Afwijken van deze termijnen kan enkel na onderlinge afspraak in de winkel.

Als een kostuum te laat wordt teruggebracht, wordt minimum 1/3 van het bedrag van de waarborg ingetrokken.

Moet de huurkledij gewassen worden?

Wij wassen steeds alle kledij wanneer die teruggebracht wordt. Bij normaal gebruik hoef je de kledij dus niet zelf te wassen. Wanneer je echter vlekken maakt, vragen wij om deze zelf te verwijderen. Zo verlies je niet onnodig een deel van de waarborg.

Kan ik artikelen reserveren?

Artikelen reserveren kan in de winkel, telefonisch, via e-mail of via een bestelling op de website. Vermeld daarvoor de datum van afhaling, het aantal en eventueel de kleur of maat van de gewenste artikel.